Menu

Bli sedd
av potentiella köpare

Be there or be square

Onlinenärvaro /Sociala Medier / Facebook

Tänker du att Facebook är på väg att dö? Tänk om. Med 2,27 miljarder aktiva användare per månad 2019 har Facebook fortfarande kvar sin ställning som världens största sociala nätverk. Så om du inte redan använder Facebook som en del av din marknadsföringsstrategi är det nog en bra idé att fundera på vad du skulle kunna få ut av det.

Varför inte testa?
Du kanske tar hem storvinsten

Till den som fortfarande tror att världens mest populära sociala plattform inte är något annat än ett forum för ”fake news”, skvaller och meningslös information har vi bara en sak att säga: du missar en enorm möjlighet att få ditt företag att växa.


Med det sagt beror graden av framgång på vad du lägger upp Facebook, på vilket sätt du lägger upp det och vilka du riktar det till. Du behöver fundera över vad du ”bara ska lägga upp”, vad du ska boosta och vad du ska göra reklam för. Det enklaste sättet att lyckas är att rådfråga folk (läs: oss) som redan har erfarenheten och låta dem (oss) sätta första spadtaget i den något komplicerade Facebook-jorden.

Facebook vet hur man tjänar pengar. Det kan man inte förneka. Men om du jämför exponeringsnivån och kostnaderna med andra reklamkanaler slår Facebook de allra flesta av dem. Så – om du skapar rätt innehåll, riktar dig till rätt grupper och tajmar din kampanj efter när det är troligast att de nappar på betet kan du nå ett enormt stort antal potentiella köpare.


Även om vi anser att exponering är indirekt försäljning precis som andra marknadsföringsaktiviteter så förväntar vi oss förstås också direktförsäljning när vi betalar för reklam. Och du kan sälja mer om du annonserar på Facebook.

Låt oss prata business

När det gäller Facebook är det ganska okomplicerat. Vi vet vad som krävs, och därför kan vi erbjuda paketpriser och särskilt förmånliga Facebook-erbjudanden.

Levent Pfitzner

Kontakta Levent Pfitzner för mer information