Menu

Du har tre sekunder på dig att göra ett gott intryck

 

- Använd dem förnuftigt med en unik och övertygande webbplats

Ta kontroll över varje klick

 

Företagswebbplatser / Kampanjplatser / Mikrowebbplatser / Landningssidor

Ett, två, tre – så lång tid har du på dig att övertyga dina kunder att stanna kvar på din webbplats. Sedan gäller det att hålla deras intresse uppe.

Din webbplats är ditt ansikte utåt, ditt butikfönster, ditt visitkort för omvärlden och det första som kunderna kollar upp. En iögonfallande webbplats med smart visuell kommunikation, där kunden enkelt kan navigera är därför ett måste.

Kontakta oss

Skriv ett meddelande, så återkommer vi snarast möjligt

Tack, vi återkommer inom kort

Hålla Rohde Nielsen flytande

 

Sjöfart är Rohde Nielsen A/S kärnkompetens. Muddringsföretaget Rohde Nielsen bedriver en internationell verksamhet med fler än fyrtio fartyg och ett brett sortiment av tjänster både på land och till havs.

Rohde Nielsen fortsätter att växa och expandera inom både tjänsteområden och flotta, och anses idag vara ett av de ledande företagen inom sitt område. Det märktes dock inte på deras webbplats. Den föråldrade och bristfälliga webbplatsen med kontraintuitiv navigering och struktur speglade inte alls det kvalitetsmedvetna företaget.

Vi hade turen att få i uppgift att uppdatera Rohde Nielsens företagswebbplats. En spännande uppgift som omfattade strukturering, UX-design, konceptutveckling, copywriting och ett visuellt kommunikations-ID, inklusive nya typsnitt och färgteman.

Se vad vi gjorde för Rohde Nielsen...

 

Besök webbplatsen

Vad är användbarhet och varför är det viktigt?

Användbarhet är tanken att webbplatsens funktioner alltid ska utformas med hänsyn till kundens behov. En mycket förnuftig tanke. Kommunicera aldrig det du skulle vilja berätta om dig själv – kommunicera endast det dina kunder vill höra. Berätta för dem på vilket sätt de kan ligga steget före sina konkurrenter genom dina produkter eller ett samarbete.

Användbarhet handlar även om att strukturera din information på ett användarvänligt sätt. Ha tydliga menyer samt korta, koncisa texter i prioritetsordning, minimera klickandet och länka mellan webbplatsens sidor på ett logiskt sätt.

Tegel som gör intryck – Egernsund Tegl

Egernsund Tegl har bedrivit verksamhet i över 100 år, vilket är en imponerande prestation. Receptet bakom framgången är ganska enkelt. De har lyckats med att ständigt vara i framkant av utvecklingen av produktsystem som uppfyller alla energikrav och dessutom möter kundernas behov. De strävar ständigt efter att modernisera traditionellt tegel så att det alltid sätter sin prägel på byggprojekt över hela världen med unika, spännande lösningar.

Vi mötte ett komplext produktsortiment, många målgrupper inom olika segment, en ambitiös målsättning och ett behov av att verkligen göra avtryck inom ett relativt konservativt affärsområde – det blev många utmaningar för oss. I nära samarbete med det högkompetenta marknadsföringsteamet på Egernsund Tegl skapade vi en imponerande företagswebbplats, med inbyggd specialanpassning och tydligt fokus på visuell kommunikation.

 

"Med Cadesign är man i goda händer – de är innovativa, fantasifulla, vänliga, lösningsorienterade och ett utmärkt bollplank. Med dem som partner kommer du definitivt att ligga i topp! Jag skulle inte klara mig utan dem!"

 

Mia Thøisen, marknadsföringschef och grafisk designer, Egernsund Tegl

Se hur vi arbetar med tegel ...

 

Besök deras webbplats

Enkel navigering – ett slående visuellt intryck

En webbplats är en komplex kombination av hårt driven förenkling och stora mängder innehåll. Det krävs mycket tankeverksamhet och omarbetningar innan ni kan kommunicera det som kunderna behöver snarare än det ni själva tycker är intressant med ert företag.

Men när ni hittar rätt såväl visuellt som i navigeringen och texterna, då blir det verkligen rätt: statistiken talar för sig själv.

Att lämna över företagets ryggrad till någon annan kan kännas omvälvande, men det är icke desto mindre nödvändigt. Allt handlar om att nå rätt målgrupp.

Det är du som känner dina kunder och framför allt ditt företag utan och innan, men för att se till att kommunikationen mellan er fungerar behöver du en utomstående part.

Levent Pfitzner

Kontakta Levent Pfitzner för mer information

Free webinar about visual configuration

 

Why do you need visual configuration and what effect does it have?

We'll answer those questions - and many more at our free webinar on November 26 at 10.30 CET.

 

Want to join us?

 

Sign up here