Menu
Du är här:

Koncept: coolt

TK Development - Beddingen 7, Aalborg, Danmark

 

Strategi / Bilder / VR / Specialanpassning / Reklamfilmer / Broschyrer / Innehåll på sociala medier

Ibland kan en enda mening bilda ramverket för ett helt bostadsprojekt. ”Vi har noget på bedding” är ett danskt talesätt som betyder ”vi har något på gång”.

Och som du kanske har sett är Beddingen den adress där de här bostäderna ska byggas.

Kontakta oss

Skriv ett meddelande, så återkommer vi snarast möjligt

Tack, vi återkommer inom kort

43 lägenheter
Två målgrupper

Den smarta ordleken blev en smakstart för marknadsföringen av Bedding 7 vid Østre Havnebassin vid vattnet i Ålborg. Det som är ”på Beddingen” är en högkvalitativ byggnad med 43 lyxlägenheter som kommer att säljas främst till åldersgruppen 50+ och unga karriärpar med ett eller inga barn. Två målgrupper med olika behov och önskemål – det kräver väl genomtänkt marknadsföring.

”Riktigt bra material – både online och fysiskt – ger kunderna en realistisk bild av vad de köper”

 Morten Dahl, ägare och fastighetsmäklare, Home Aalborg

Att nå målet

Vad menar vi när vi pratar om synergieffekter på alla plattformar? Varför är det viktigt att utveckla en identitet och att ha en marknadsföringsstrategi? Varför är planerad kommunikation den enda vägen framåt? För att det fungerar. Punkt.

Marknadsföringen av Beddingen är noggrant genomtänkt, från broschyrer till webben, och med regelbundna aktiviteter på sociala medier.

Därmed blir företagets varumärke så genomträngande att kunderna genast ser att ”något är på Beddingen/på gång”. Kommunikationen är skräddarsydd för de som kan och kan tänka sig att köpa, och aktiviteterna publiceras vid rätt tidpunkter och på de plattformar där köparna finns.

”Webbplatsen, broschyren och filmen är oerhört visuellt tilltalande, och Dimension Design har sett till att det finns en tydlig röd tråd i allt marknadsföringsmaterial.


Resultatet? Marknadsföring av lika hög kvalitet som de bostäder vi bygger.
Dimension Design har uppfyllt våra förväntningar om att öka intresset för projektet.”

 

Erik Godtfredsen, Senior Vice President, TK Development

25

förfrågningar första veckan efter publicering

42

Bilder

21

Film