Menu
Du är här:

Tack, Facebook!
- 74-procentig ökning i antal uthyrningar

Tirsbæk Bakker

Annonsering på Facebook / Marknadsföring / Strategi / Webbplatser / AdWords / Interaktiva verktyg / Bilder / Film

Tirsbaek Bakker på Jylland i Danmark är ett underbart pittoreskt område med utsikt över både skog och en fjord. Juulsbjerg Real Estate äger området, där de har byggt vackra, lättskötta radhus med robust och tidlös, skandinavisk arkitektur. Men även de vackraste av bostäder behöver exponeras för potentiella hyresgäster för att de ska bli uthyrda.


www.tirsbaekbakker.dk

588 länkklick för så lite som 697,75 SEK
- det vill säga 1,09 SEK per klick!

När de märkte att uthyrningen av nybyggda bostäder började gå trögt bestämde sig Juulsbjerg Real Estate för att testa Facebook-annonsering – inte genom så kallade ”boosts”, utan genom Facebook Business Manager.


Det häftiga med Facebook är att det är så pass billigt att testa att det nästan är löjligt att inte bara göra det. De insåg snabbt att effekten som uppnåddes definitivt var värd kostnaden.

Oavsett om du är ett fan av Facebook eller ej har de en segmenterad målgrupp som inga andra medier kan matcha, och varje gång du har slutfört en kampanj kan du träffa ännu närmare din målgrupp nästa gång, tack vare de data som hela tiden samlas in.


Även om vi aldrig kan påstå att Facebook är ensamt ansvariga för resultatet av en samlad marknadsföringsinsats är det ett faktum att uthyrningarna ökade med 74 % under en fyramånadersperiod – för en totalkostnad på 4.214 SEK. Man kan alltså lugnt säga att det är värt ett försök.

Okej – naturligtvis måste du också ta med i beräkningen att Juulsbjerg Real Estate faktiskt har något att erbjuda ...

Levent Pfitzner

Kontakta Levent Pfitzner för mer information