Menu
Du är här:

Ny visuell identitet och webbplats för nordisk konsultbyrå

intenz

Visuell identitet / företagswebbplats

Konsultbyrån intenz hjälper företag över hela Norden att få sina medarbetare och sin organisation att växa. De skapar glädje, bättre prestationer och bättre resultat med kompetenser inom strategi, kultur, ledarskap, försäljning och undersökningar. Ett av intenzs egna viktigaste marknadsföringsverktyg är att producera fritt tillgängliga artiklar och filmer och att bjuda in till kostnadsfria inspirationsseminarer: – En del upplever konsultbranschen som väldigt abstrakt. Våra seminarier ger kunderna chansen att upptäcka intenz. De fungerar som ett showroom, för oss, berättar Sandra Houmann, konsult på intenz.

Intenz satt dock fast med en föråldrad webbplats som inte bara var rörig, utan som också gjorde det svårt för kunderna att hitta och anmäla sig till seminarierna. Samtidigt kände intenz att den visuella profilen, som inte längre representerade deras identitet, behövde förnyas. Med en grundlig identitetsanalys och användartester som utgångspunkt presenterade Cadesign form en helt ny design för intenz webbplats. Cadesign form organiserade och skapade en översikt över det enorma artikel- och filmarkivet, och gjorde navigeringen på webbplatsen mer intuitiv. Förutom att intenz seminarer framhävdes på webbplatsen integrerades också några få men effektiva verktyg som gjorde dem omöjliga att missa.

Men det var bara början. Cadesign form paketerade dessutom allt i en ny, stark visuell profil som förstärker intenz kärnvärden och förmedlar konsultbyråns sanna identitet – en profil som intenz nu kan använda i allt sitt digitala och tryckta material.

– Vi bad Cadesign form att tänka stort. Att tänka utanför ramarna. Och responsen har varit otroligt bra. Väldigt många har upplevt att webbplatsen stämmer överens med hur vi faktiskt är när de träffar oss, säger Sandra Houmann glatt.

Och om den muntliga responsen inte skulle vara övertygande nog talar statistiken för sig själv: besökarantalet på intenz nya webbplats har gått från 11 000 till 32 000 per halvår, och anmälningarna till de kostnadsfria seminarierna har ökat med hela 240 procent.

– Just nu är det våra artiklar och seminarer som får flest visningar, säger Sandra Houmann och tillägger:
– Vi är mycket, mycket nöjda.


Besök dem här: www.intenz.com

Kontakta oss

Skriv ett meddelande, så återkommer vi snarast möjligt

Tack, vi återkommer inom kort