Menu
Du är här:

När visuell kommunikation är vägen framåt

AJ Produkter kontaktade oss för att få hjälp med att visualisera en ny produkt från deras breda utbud av lagerhyllor och pallställsystem. Eftersom AJ Produkter är en av Europas ledande leverantörer av inredning till kontor, skolor, lager och industri behövde de bilder som de kunde presentera för sina kunder och som tydligt visade den nya produkten och framhävde dess kvalitet. Eftersom produktens funktion inte var helt enkel att visualisera i verkligheten var 3D rätt väg att gå. Dessutom underlättade 3D-bilderna processen för AJ Produkter. Eftersom de inte behövde ta fram ett provexemplar av sin produkt, demontera den i mindre delar och fota varje del, blev processen både smidigare och betydligt snabbare. Istället kunde smådetaljer som hade varit svåra att fånga med en vanlig kamera istället visas i 3D. Dessutom kunde bilderna göras mer levande och visuellt tilltalande för kunderna. Tanken med 3D-bilder är att man ska kunna förmedla tanken bakom konstruktionen och se hur produkten fungerar i verkligheten.

Kontakta oss

Skriv ett meddelande, så återkommer vi snarast möjligt

Tack, vi återkommer inom kort

"Överraskande mer"

AJ Produkter var så nöjda med bilderna att de även beställde en kompletterande video som tydligt visade produktens funktion när det var dags att presentera och lansera produkten på en mässa. Det hela resulterade i en kreativ process mellan AJ Produkter och vårt team av kunniga 3D-tekniker, som tillsammans gjorde det möjligt. De ville visualisera sin lagerlokal och visa hur produktens enkla funktioner kan spara plats men också framhäva produktens enskilda delar. Att visualisera detta i verkligheten hade varit ett omfattande och tidskrävande arbete men med dagens teknik och tillgång till 3D-animering och övrig programvara blev resultatet minst sagt imponerande. Vi har tagit fram en video som visar produktens olika delar, produkten som helhet samt dess funktioner. På så sätt kan AJ Produkter visualisera produkten för sina kunder med sitt eget lager som bakgrund. AJ Produkter ville lyfta fram möjligheterna hos sin nya produkt och valet av format var verkligen det rätta för att kunna användas på mässor och för att matcha deras slogan: "Överraskande mer."