Menu

Kontakta oss

Skriv ett meddelande, så återkommer vi snarast möjligt

Tack, vi återkommer inom kort

Klara, färdiga, gå!

Produkten är redo för lansering

Du har jobbat i flera månader, eller t.o.m. år, för att ta fram en perfekt produkt. Tid har gått åt, pengar har spenderats, tester har genomförts och allt är på plats ...

Klara, färdiga, kör igång!

... men du står kvar och stampar ...

Vad hände? Glömde du att planera för vad som skulle hända efter startskottet?

Din produkt, tjänst eller konsultservice kanske är banbrytande men kommer bara att lyckas om människor vet att den finns och att den används. Se därför till att planera lanseringen med samma engagemang och entusiasm som du visade under utvecklingsfasen.


Så gör du:

”Vad får jag ut av det?”


Vi vänder på det och börjar från slutet: Ingen är intresserad av varför eller hur du gjorde det. De vill veta VAD din produkt kan göra för dem.


Samla därför ihop en grupp människor, be dem att bete sig som dina olika kundgrupper (eller bjud in riktiga kunder) och skriv ner alla försäljningsargument som din produkt har för varje grupp.

Synliga bevis

Att se det är att tro på det. Du måste synliggöra din produkt – i synnerhet detaljerna som sticker ut. Låt inte saker som storlek, komplicerade installationer eller dolda funktioner hindra dig.


Visa upp din skapelse med CGI och kanske t.o.m. en interaktiv produktpresentation så att blivande kunder kan ta sig runt, titta in, se funktioner eller annat som synliggör försäljningsargumenten.

Utanför ramarna, in i minnet

Var djärv.


En PowerPoint-presentation kan vara väldigt informativ. En väldesignad affisch kan förklara massor. Ett färgglatt mässbås kan väcka uppmärksamhet. Men sådant kommer inte att göra några djupare intryck på kundernas hjärnbark.


Gör något nytt, ovanligt, spännande eller knasigt. Vare sig det är en film med en udda story, en presentation i VR eller AR som får människor att skratta och leka en stund eller en interaktiv skärm som visar upp varenda detalj i din produkt på ett engagerande sätt – eller kanske en kombination av allt detta? Gör det. Det funkar.

Uppdraget slutfört

Lansering av Freses nya produkt

 

Frese har utvecklat en dynamisk 3-i-1-ventil. Den är den första av sitt slag och helt revolutionerande när det gäller kontroll av vattentryck.


Det är inte lätt att presentera alla fördelar och detaljer i denna spännande uppfinning. Som tur är vet Frese hur viktigt det är att presentera försäljningsargumenten och lägga fram synliga bevis. De är dessutom alltid beredda att tänka utanför ramarna.

 

Se vad de gjorde

 

Anthony Lea

Kontakta Anthony Lea för mer information

Free webinar about visual configuration

 

Why do you need visual configuration and what effect does it have?

We'll answer those questions - and many more at our free webinar on November 26 at 10.30 CET.

 

Want to join us?

 

Sign up here